Uutiset

200 myytyä kirja ennen julkaisua

200 myytyä kirja ennen julkaisua

Kauppakamari naputti juuri tiedon, että Objectives and Key results -aihetta käsittelevää kirjaamme on myyty yli 200 kappaletta ennen sen julkaisua. Erinomaista ja hienoa! Meidän tavoitteenamme on saada kirja ensimmäisen vuoden aikana 1000 innokkaan lukijan käsiin, joten 20 prosenttia avaintuloksesta on saavutettu. Nopeimmat lukijat ovat raportoineet, että he ovat aloittaneet kirjan parissa. Esimerkiksi Vesa A-Insinööreiltä on […]

Tehdään, kuten Google!

Tehdään, kuten Google!

Käsittelemme blogisarjassa muutamia yleisiä Objectives and Key results -mallin käyttöönottoon johtaneita syitä, joita olemme nähneet yrityksissä. Lopulta jokaisen yrityksen syyt ovat yksilöllisiä, mutta taustalta löytyy samoja teemoja. Hyvät tarinat leviävät voimalla. Googlen tarina on yksinkertaisesti historiallinen. Se työllistää nykyisin yli kymmenentuhatta ihmistä ja sen arvo pörssissä nousee systemaattisesti. Googlata on myös ihan normaalia puhekieltä. On […]

Podcast: Tavoitteet saavutetaan OKR-mallilla

Podcast: Tavoitteet saavutetaan OKR-mallilla

Haastattelimme Strategia arkeen OKR-mallilla -kirjaa varten Futuricelta Viljami Väisästä. Häneltä tuli pari hienoa esimerkkiä kirjaan, joita ovat Futuricen tavoitteiden arvottamismenetelmä ja Viljamin ajatuksia omasta toiminnastaan Objectives and Key results -mallin soihdunkantajana. Niiden lisäksi naputtelimme myös kirjaan kuvauksen Futuricen OKR-polusta. Ne ovat oikeasti kiinnostavaa sisältöä. Haastattelusta se ajatus sitten lähti! Kirjan päätoimittajana työskennellyt Elisa päätti haastatella […]

Strategia arkeen OKR-mallilla – Kirjan näkökulma

Strategia arkeen OKR-mallilla – Kirjan näkökulma

Alusta saakka oli selvää, että tämän kirjan nimeksi tulisi OKR-kirja. Kirjaprojektin alusta asti tavoitteenamme oli käsitellä ennen kaikkea Objectives and Key results -mallin teoriaa ja sen käyttöön liittyviä asioita. Varasimme jo kirjoittamisen alkuvaiheessa myös tämän verkkotunnuksen kirjaa varten. Strategiakirja ja OKR-kirja Toinen syy OKR-kirjan työnimeen oli Tero Vuorisen Strategiakirja. Se on kuulemma Suomen myydyin strategiaa […]

Ensimmäinen blogi Strategia arkeen -kirjasta ennen sen julkaisua

Ensimmäinen blogi Strategia arkeen -kirjasta ennen sen julkaisua

Ensimmäinen blogi Strategia arkeen -kirjasta napsahti nettiin jo ennen kirjan julkaisua. Janne Jääskeläinen oli saanut vihiä kirjaprojektista, koska hän oli yksi ensimmäisistä käsikirjoituksen kommentoijista. Hän mainitsi kirjan omassa Objectives and Key results –blogissaan. Janne teki tekstissään ihan hyvää työtä tislatessaan muutamia OKR-mallin oleellisia ominaisuuksia, kuten hyvän tavoitteen määrittelyn ja avaintulokset. Kuulaukaus tulee perinteisen Kennedy-esimerkin kautta. […]

100 ennakkotilausta kirjalle

100 ennakkotilausta kirjalle

Saimme juuri tiedon, että olemme saaneet 100 ennakkotilausta kirjalle. Hienoa! Tavoitteenamme on saada kirja ensimmäisen vuoden aikana 1000 innokkaan lukijan käsiin. 10 % tavoitteesta ennakkoon on oikeasti kiva asia. Tällä hetkellä työskentelemme takakansitekstin parissa. Siihen pitää täsmyyttää vielä hyvä isku, jolla ihmiset saadaan tarttumaan tärkeään aiheeseen.