Strategia arkeen OKR-mallilla kirjasta on nyt julkaistu uusi 4. päivitetty laitos

Kirjan ensimmäisen painoksen lukijapalautteessa tuli esille kaksi päälinjaa: retrot ja yrityskulttuuri. Täydensimme Juuson kanssa kirjaa siten, että nyt yrityskulttuurista on oma alilukunsa. Se kattaa yrityskulttuuria ennen kaikkea OKR-mallin kannalta. Aihe on niin laaja, että se olisi oman kirjansa paikka. Kirjoitimme retroista myös lisää, koska käytäntö oli Juusolle ja minulle aika tuttu, mutta vaikutti siltä, että kirjassa käsitelty osuus oli hieman tynkä aiheeseen perehtymättömän lukijan kannalta. Nyt on mistä ammentaa!

OKR-mallin suhteen on tapahtunut paljon kehitystä kirjan ensimmäisen ja neljännen painoksen välillä. Olemme olleet mukana kiinnostavissa ja onnistuneissa OKR-käyttöönotoissa, joten halusimme kerätä myös lisää yrityskeissejä. Saimme mukaan seuraavat yritykset

  • KELA,
  • Custobar,
  • Saranen Consulting,
  • Kotipizza,
  • YLE ja
  • Futurice.

Keisseissä on kuvattu hyvin OKR-mallin laajenemista erilaisiin yhtiöhin Suomessa. Futurice oli ensimmäisessäkin laitoksessa mukana, mutta nyt heidän osuuttaan on laajennettu retrojen yhteydessä.

Poistimme kirjasta tussitauluesimerkin, koska nykyisessä hybridityötilanteessa se vaikutti aika epärelevantilta. Samoin tussitaulun ja muiden kovin joustavien välineiden käyttö on johtanut siihen, että OKR-mallin rakenne ei välttämättä mene oikein.

Kirjassa on yhteensä 36 sivua lisää materiaalia, joten se on selkeä investointi OKR-mallin käyttöä suunnittelevalle tai sen mukaan jo toimivalle.

Jos et ole vielä tutustunut kirjaan, tässä linkki Kauppakamarin kauppaan.